Van netwerkdrink tot festivaloutfits, TVL kiest voor lokaal en duurzaam met Printcity
Het is maandagochtend, nét na het bouwverlof. Bij Printcity rinkelt de telefoon. Aan de lijn: Patricia Meers, marketingcoördinator van TV Limburg. Of we kunnen helpen met een lastminutebestelling voor… Pukkelpop. Binnen amper vijf dagen moet er gepersonaliseerde crewkleding zijn voor het festivalteam van TVL. Spoiler: het is gelukt. En hoe!
Patricia kende Printcity al via haar vorige functie bij Mediahuis. Op een netwerkevent viel onze naam opnieuw. “Waarom online bestellen als het ook lokaal én duurzaam kan?” dacht ze. En dus kwam Printcity op de radar voor de productie van sweaters, T-shirts én petjes voor de TVL-crew op Pukkelpop. “Onze baseline ‘Limburg, dat zijn wij’ werd speciaal voor het festival omgedoopt tot het speelsere ‘Limburg, daz een wei’. Een knipoog naar het festivalpubliek én een test om te kijken hoe de doelgroep reageert,” vertelt Patricia.
3 ontwerpen, verschillende kleuren en amper tijd
Dat testje bleek meteen een stevige opdracht. Er waren drie verschillende ontwerpen, elk in meerdere kleuren gedrukt. Geen grijze standaardhoodies, maar frisse tinten die ook bij jongeren in de smaak vallen. “We wilden écht opvallen. De kledij was dan ook een belangrijk onderdeel van de aanwezigheid van onze crew op de wei.”
Bij Printcity werd snel geschakeld: op maandag werd alles besproken, op woensdag was de productie al afgerond. “We gingen naar de showroom om de kleuren en texturen te bekijken. Dat is veel fijner dan kiezen uit een catalogus. Zo weet je meteen wat je écht krijgt,” zegt Patricia. “Er volgde een duidelijke offerte en een overzichtelijk Excelbestand waarin we per product de maten en kleuren konden invullen.”
Een vlotte samenwerking met oog voor detail
Het was de eerste samenwerking tussen TVL en Printcity, maar het voelde meteen vertrouwd. “We wisten goed wat we wilden en Printcity speelde daar vlot op in. Ze luisterden, dachten mee én schakelden ontzettend snel.” Zelfs toen er op het allerlaatste moment nog extra T-shirts nodig waren. “Ik merkte plots dat ik te weinig textiel had besteld en schoot in paniek”, zegt Patricia. “Printcity dook in de archieven en loste het gewoon op met een vlotte bijbestelling.”
Op naar een merchandise
De crew van TVL was zichtbaar aanwezig op Pukkelpop met live-uitzendingen en reportages vanop de festivalweide en de camping. Maar ook de festivalgangers zelf reageerden positief op de kledij. “We kregen zoveel fijne reacties dat we nu bezig zijn met een eigen merchandiselijn.” Duurzaamheid speelt zonder twijfel een grote rol. “Voor een regionale zender als TVL is het belangrijk om samen te werken met lokale en duurzame partners. Printcity sluit daar perfect bij aan.”
Op naar de volgende samenwerking, dus? “Absoluut! Ik zou zo opnieuw voor Printcity kiezen. Omdat het snel moest gaan, hadden we een partner nodig die echt meedenkt. En die hebben we bij Printcity gevonden. Ze zijn betrouwbaar, flexibel en oplossingsgericht.”