Van crew tot crowd: Printcity kleedt de festivalzomer aan

Duurzaamheid Events Trends
Leestijd: 2 min

 

De festivalzomer draait op volle toeren. Terwijl gitaarsolo’s en beats over pleinen en weides rollen en duizenden mensen samenkomen onder de zon of in de schemering, zorgen we bij Printcity voor wat je níét op de affiche ziet. Teamwear die verbindt, crewoutfits die gezien mogen worden en merch die de fijne herinneringen ook nadien vasthoudt.

De festivalzomer is losgebarsten! Bij Printcity voelen we het ritme: van Rock Herk en Festivibe tot Genk on Stage en AFF over Funky Town Festival, Atmoz Open Air en de Openluchtfuif in Alken. Bijna overal waar muziek én mensen samenkomen, zijn we er met teamwear, crewoutfits en stijlvolle merchandising.

Organiseer jij binnenkort een festival of een openluchtevent? Denk dan aan wat er naast het podium gebeurt. De mensen die jouw festival mogelijk maken verdienen herkenbaarheid, comfort en stijl. En je publiek verwen je maar beter met merch die net zo lang blijft hangen als hun favoriete nummer.

Herkenbaarheid als headliner

Wat je festival ook groot maakt – de line-up, de locatie of de sfeer – herkenbaarheid van crew en vrijwilligers blijft cruciaal. T-shirts, hoodies en sweaters (of indien nodig regenjassen en poncho’s) zijn geen bijzaak, ze zorgen voor structuur, veiligheid en vertrouwen.

Wie het terrein betreedt, weet hierdoor meteen wie aanspreekbaar is. Natuurlijk zijn geen twee festivals hetzelfde. Een urban dancefestival vraagt om een andere sfeer dan een familiaal dorpsfeest of een technonacht in het park. Gelukkig is ons aanbod ook ontzettend veelzijdig.

Van ochtendzon tot nachtbraker

Onze festivalcollectie gaat écht breed: T-shirts, tanktops, hoodies, sweaters, petten, totebags in allerlei kleuren, pasvormen, maten en materialen. En dan zijn er natuurlijk ook nog de onmisbare festivalbandjes.

Je kiest de stijl, de afwerking, het materiaal en de bedrukking of borduring. Wij denken graag strategisch mee over je festivalcollectie. Welke stukken zijn functioneel en wat versterkt de merkbeleving? Maak je geen zorgen over duurzaamheid. Dat is bij ons sowieso inbegrepen. Alles wat we maken, doen we met zorg voor mens, materiaal en milieu.

Merch met een refrein

Merchandising is niet alleen marketing. Het is emotie. Een T-shirt of totebag met het logo van jouw event wordt een stukje beleving dat mensen mee naar huis nemen. Letterlijk en figuurlijk. Het zegt: ‘Ik was er ook!’ En hoe sterker het design en de kwaliteit, hoe groter de kans dat de merchandising ook lang na de laatste noot gewoon in het straatbeeld blijft hangen. Wie wil dat niet?

Printcity is je backstagepartner. Zin om samen je event op poten te zetten?